Mlm firmy

Marketing sieciowy nazywany odmiennie wielopoziomowym lub MLM (skrót z języka angielskiego Multi Level Marketing) łączy w sobie dwa istotne terminy. Po pierwsze jest to „Marketing” więc przekazywanie produktu czy usługi od usługodawcy lub wytwórcy do odbiorcy. Termin „Wielopoziomowy” z kolei odnosi się do systemu naliczania wynagrodzeń konkretnym dystrybutorom (więc osobom odpowiedzialnym za dostarczenie produktu lub także usługi do odbiorcy finalnego). Tak zatem polityka spółek działających na zasadzie marketingu sieciowego polega na dystrybucji produktu poza klasyczną siecią sklepową.

Pieniądze nie są przeznaczane na kosztowne kampanie reklamowe
Główna idea marketingu sieciowego jest taka, żeby zamiast wydawać duże kwoty pieniędzy na takie rzeczy jak reklama, promocja sprzedaży, standardowy marketing, wykorzystywać te kapitały na spłacanie własnych współpracowników. Co ciekawe w firmach marketingu sieciowego nie ma kadry zarządzającej jaka kierowałaby sprzedażą. Każdy dystrybutor ma równe prawa oraz możliwości.

Liderzy budowy sieci
Bardzo istotną funkcję spełniają tak nazywani liderzy sieci. Lider to osoba, jaka dzięki własnemu zaangażowaniu oraz właściwej pracy stworzyła silną grupę hurtowników co przekłada się na odpowiednio duży poziom obrotów artykułami w firmie. Lider to osoba, jaka jest przykładem możliwości jakie zapewnia system marketingu wielopoziomowego.

Lider jaki stworzył ogromną sieć dystrybucji o stałym poziomie regularnych obrotów otrzymuje tak nazywany „dochód pasywny”. Polega to na tym, iż za raz wykonaną pracę skierowaną na stworzenie struktury – co miesiąc uzyskuje zarobki połączone z poziomem obrotu wytworzonym przez własną grupę. To właśnie perspektywa dochodu pasywnego jest jednym z podstawowych motywów, jakie są impulsem do rozpoczęcia własnej działalności w ramach MLM przez wiele osób.

Istotna rozbieżność między tradycyjną dystrybucją, jaką oferują MLM firmy
W obecnych wysokorozwiniętych gospodarkach, stworzenie produktu nie stanowi większego kłopotu. Opracowanie oraz uzyskanie dużej jakości materiału to tak naprawdę początek drogi. Teraz najważniejszym ogniwem jest dystrybucja. Kiedy mówimy dystrybucja mamy na myśli te wszelkie czynności oraz etapy jakie należy zrobić żeby produkt trafił od producenta do bezpośredniego nabywcy (więc konsumenta). W obecnym świecie największy wkład w cenie finalnej produktu ma właśnie system dystrybucji. Wiele lat temu posiadacze biznesów koncentrowali własną uwagę na ogromnej optymalizacji mechanizmu produkcji i obniżce wydatków z tym połączonych. We współczesnym świecie, w wielu dziedzinach koszty produkcji to jedynie od 2 do 10% ceny końcowej produktu. Pozostałe 90% ceny to wydatki na promocję, reklamę i ścieżkę dystrybucji. Więc to właśnie tu drzemie teraz największy potencjał w obszarze zarabiania.

Dystrybucja zapewnia największe możliwości zarabiania
Świat pełen jest dobrych produktów, jednakże na współczesnym rynku ważna jest nie jedynie jakość konkretnego wyrobu. Bardzo ważna jest ścieżka konkretnego produktu do konsumenta, to poziom sprzedaży decyduje w głównej mierze czy konkretna firma będzie się rozwijać lub także upadnie. Działy handlowe każdych spółek świata zastanawiają się, co mogą zrobić żeby klient kupował właśnie ich wyroby. Ważnym zagadnieniem jest to jak w dżungli informacji napływających z rozmaitych stron dojść do konsumenta, przedstawić produkt oraz w konsekwencji dokonać transakcji sprzedaży.

Tradycyjna dystrybucja
Wszyscy przyzwyczajeni jesteśmy do dystrybucji tradycyjnej. Tu żeby dojść do konsumenta końcowego należy stworzyć platformę pośredników i zainwestować w reklamę. Każdy z nas regularnie jest atakowany przekazami reklamowymi. Słyszymy je w radiu oraz widzimy w telewizji. Jadąc samochodem mijamy setki bilbordów, chociażby przeglądając gazetę nasze oko zatrzymuje się na boksach reklamowych. Jest powiedzenie iż „reklama jest dźwignią handlu” oraz w wypadku tradycyjnej dystrybucji sprawdza się to doskonale. Bez reklamy klient nie przyjdzie do sklepu oraz nie wybierze sprzedawanego produktu. Niezwykle wielokrotnie popularny aktor czy sportowiec staje się twarzą konkretnej firmy oraz bierze udział we wszystkich reklamach konkretnego koncernu. Z taką sytuacją mamy do czynienia w wypadku wielu typów produktów od kosmetyków po usługi finansowe skończywszy. Jednakże reklama to właśnie pierwszy krok. Gdyż produkt nim dojdzie do konsumenta, musi przebrnąć przez duży łańcuch pośredników, takich jak na przykład hurtownie, magazyn oraz sklepy detaliczne.
Należałoby zaobserwować, iż właściciel sklepu prowadząc swój biznes musi pokryć dużo wydatków. Podstawowe wydatki – to na przykład: czynsz, media, wynagrodzenie pracowników, podstawowe ubezpieczenia pracowników, podatki lub także sumy przeznaczane na reklamę. Dużo z tych kosztów należy ponosić co miesiąc, niezależnie od tego czy biznes zapewnia zyski lub także nie. Niezwykle wielokrotnie miesięczne wydatki są niezwykle duże. W dystrybucji tradycyjnej te wszelkie wydatki oraz narzuty konkretnych pośredników doliczane są do końcowej ceny produktu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here