zarabianie na muzyce

Wielu młodych i zdolnych twórców zastanawia się nad tym, jak dotrzeć ze swoją muzyką do słuchaczy. Początkującym artystom nie jest łatwo się przebić, gdyż szlaki są zagrodzone przez bardziej uznanych artystów, a właściwe przez media, które wolą lansować to, co się dobrze sprzedaje, czyli muzykę, która się po prostu sprawdza i która chętnie się odtwarza. To z kolei sprawia, że zarabianie na muzyce, zwłaszcza u progu drogi artystycznej, może nie przynieść zamierzonego skutku. Jak zatem zacząć sprzedaż muzyki w Internecie, będąc początkującym twórcom? Są na to sposoby!

Po pierwsze: stwórz coś dobrego

Tworząc muzykę, samemu nie zawsze ma się jej właściwy ogląd. To, co nam się wydaje dobre, w rzeczywistości może takim nie być i choćbyśmy się nie wiadomo, jak starali — nic z tego nie będzie. Dlatego pierwsze, od czego powinno się zacząć, to zastanowienie się, czy muzyka to jest to, czym chcemy się w życiu zając, czy mamy do tego predyspozycje i czy w ogóle powinniśmy to robić? Oczywiście pewne niedociągnięcia można poprawić, doszlifować technikę, udoskonalić tekst, ale być może nie znalazł się jeszcze ktoś, kto by powiedział nam, że to jednak nie jest to… Dobra muzyka to taka muzyka, która ma szanse na to, żeby zaistnieć w świadomości słuchaczy i na platformach streamingowych.

Po drugie: wybierz odpowiedni serwis i agregatora muzycznego

Sprzedaż muzyki w Internecie odbywa się głównie na platformach streamingowych, z prostej przyczyny: W cenie miesięcznego abonamentu słuchacze mają możliwość dotarcia do niezliczonej liczby utworów, a z drugiej strony za kwotę tę mogą kupić wyłącznie jeden krążek. Nietrudno więc zgadnąć, co się lepiej opłaca. Z kolei dla początkujących artystów wydanie własnej płyty, to często kolosalna kwota. Dlatego też o wiele lepszym miejscem na zarabianie na muzyce są platformy streamingowe, a tych w Internecie nie brakuje. Można tu wymienić, chociażby Spotify, Deezer, Tidal, Youtube Music, Amazon Music, Bandcamp, z czego zwłaszcza ten ostatni serwis jest wręcz dedykowany początkującym twórcom. Do umieszczenia treści muzycznych w Internecie potrzebny jest jeszcze agregator, który zajmie się ich organizacją.

Po trzecie: postaw na skuteczną promocję

Agregator treści muzycznych często zajmuje się także samą promocją. W pojedynkę ciężko jest wyeksponować własne treści w odpowiedni sposób i dotrzeć z nimi do jak najszerszego grona odbiorców. Dlatego też warto zdecydować się na współpracę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here